Per Frost er ny formand for Visit Nordsjælland
Visit Nordsjælland har udpeget Per Frost Henriksen som ny formand
skriver Lokalavisen Uge-Nyt Fredensborg den 06. maj 2020 kl. 09:41
Byrådsmedlem i Fredensborg Kommune Per Frost Henriksen har siden 9. december fungeret som formand for VisitNordsjællands, efter den tidligere formand trak sig, men nu har bestyrelsen valgt ham som ny formand.
Det skete den 28. april, hvor der blev afholdt generalforsamling i VisitNordsjælland, og hvor repræsentantskabets medlemmer på grund af Corona mødtes på en lidt anderledes facon end vanligt, nemlig via videokonference.
 |
Og den nyvalgte formand ser frem til nye kampagner for at tiltrække danskere til Nordsjælland.
"Midt i den vildeste krise i turisterhvervet er jeg blevet formand for VisitNordsjælland. Der er brug for alle kræfter for at redde turismen. Det bliver en sej kamp, som kræver sammenhold og masser af fælles kraft," siger formand Per Frost Henriksen i en pressemeddelelse.
Per Frost Henriksen har været fungerende formand siden Mikkel Aarø-Hansen, direktør i Wonderful Copenhagen, trak sig som formand for turismesamarbejdet.
Per Frost Henriksen har siddet i VisitNordsjællands bestyrelse gennem en årrække og kommer med bred politisk ledererfaring fra 30 år i kommunalpolitik og medlem af en del bestyrelser. Han er blandt andet formand for DGI Nordsjælland og FGU Øresund og medlem af Rungsted Gymnasiums bestyrelse og Nationalparkrådet for Kongernes Nordsjælland.
VisitNordsjælland er et turismesamarbejde mellem kommunerne Hillerød, Halsnæs, Gribskov, Helsingør og Fredensborg i Nordsjælland.
VisitNordsjælland udspringer af det daværende Vækst & Viden Hvor Helsingør kommune efter opløsning af Vækst & Viden i 2009 - 2011 stod med personale fra Vækst & Viden - - efter nogen tumult og base i Espergærde, blev der dannet et samarbejde mellem kommunerne Hillerød, Halsnæs, Gribskov, Helsingør og Fredensborg, og en ny turismeorganisation var født, men alle Helsingør´s digitale platforme blev nedlagt og promovering af Nordsjælland - (de fem komuner) blev lagt i hænderne på VisitDanmark.
Da SmilingDanmark Trapper ned for Gratis Promovering i 2018 falder Turismetilgangen til en voldsom tilbagegang , specielt Helsingør falder drastisk og fra at være førende så længe
SmilingDanmark ydede promotion støtte til nu at være den dårligste af alle i hele Danmark til at tiltrække overnattende turister.
Der er efter et markant fald i Turismestrømmen til Nordsjælland, nu lagt en
ny strategi for at genvinde de turister SmilingDanmark i ti år "har
leveret gratis" - spesielt vil det blive meget svært for den nye formand
at lægge en strategi der skaffer de mange Asiater tilbage, - Spesielt i Asien
og Australien var SmilingDanmark og SmilingChina
meget stærke
Den nye formand bebuder nu "MOD
NYE TIDER "
Læs også: ÅBENHED
OG DIGITALISERING MODVIRKER DIGITAL KORRUPTION